Scoren in Google

Er is tegenwoordig veel vraag naar verschillende vormen van online marketing. De meeste mensen vinden het namelijk erg belangrijk om goed vindbaar te zijn op het internet. Toch zijn er ook nog veel bedrijven beschikken over een degelijke website of webshop, maar weinig tot geen zoekmachine optimalisatie toepassen om te scoren in Google. We leven in een digitaal tijdperk en alles in en om ons heen is verbonden met het internet. Het is belangrijk dat bedrijven zich voldoende op het internet blijven focussen. Stappen ondernemen om mee te gaan in de tijd is voor veel bedrijven simpelweg een must en soms zo belangrijk dat ze hierdoor hun hoofd boven water houden. Om het doel te behalen zul jij je goed moeten focussen op Google en het internet. Dit is op het moment namelijk dé manier om aan nieuwe klanten te komen. Het hebben van een professionele website is dus van groot belang. Hierbij gaat het om een website die geschikt is voor bezoekers, potentiële klanten, bestaande klanten en de zoekmachine.

DEZE ASPECTEN MAKEN DEEL UIT VAN EEN GOEDE WEBSITE.

Om te scoren in Google zijn er dus grofweg twee dingen nodig. De eerste stap die ondernomen moet worden is het bedenken en realiseren van een website die geschikt is voor verschillende doeleinden. Hierbij zijn er verschillende aspecten waaraan gedacht moet worden.De eerste, en vaak meest belangrijke stap die ondernomen moet worden is het bedenken en in gedachte houden van het doel van de website. Doelen van bedrijven of instellingen én hun websites kunnen verschillend zijn. Door doelen te benoemen kun je bezoekers aansporen tot handelen. Bovendien is een website ook belangrijk voor het maken en onderhouden van connecties of het informeren van de bezoeker.

Het is belangrijk dat het doel van de website duidelijk is en duidelijk vermeld wordt op de website of webshop. Ook is het belangrijk dat website snel is. Dit voorkomt dat de bezoekers het wachten te lang vinden duren. Verder moet de website ook klantvriendelijk zijn en dus moet de site eenvoudig te navigeren zijn. We leven in een tijdperk waarin op alles gelet moet worden om optimaal te kunnen presteren en desbetreffende doelen te halen. Het klantvriendelijk zijn en klantgericht te werk gaan is daar een goed voorbeeld van. Het is tegenwoordig belangrijk dat dit goed wordt verwerkt in de webpagina’s.

Daarnaast, naast de achterliggende en de minder zichtbare aspecten zijn er ook aspecten die belangrijk zijn voor de uitstraling. Het eerste wat dan vaak bij mensen in gedacht komt is het taalgebruik en het kleurgebruik. Dit zijn onderwerpen die goed en doordacht verwerkt moeten worden op de desbetreffende webpagina’s. Ga voor een taal- en kleurgebruik dat aansluit bij de doelgroep én het gewenste imago van het bedrijf. Verder moet er gekeken worden naar de buttons. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het menu en de desbetreffende onderwerpen die hier in verwerkt zijn.

Ook moet er aandacht besteedt worden aan de content en de bewegende beelden. De content moet simpel zijn en uiteraard aansluiten op de website zelf en de doelgroep. Verder kan er ook een bewegend beeld worden toegevoegd aan de website. Dit gebeurt vaak op de eerste landingspagina, de homepagina van de website. Een bewegend beeld is voor veel bezoekers interessanter dan alleen tekst. Tot slot moet de website of webshop op maat gemaakt worden voor een desktop én voor een smartphone. Door het gedigitaliseerde tijdperk wordt er dagelijks, door bijna iedereen, op internet gezocht naar informatie. Vooral de smartphone wordt hier erg veel voor gebruikt. Als de website niet bekeken kan worden op de telefoon, dan is dit simpelweg een afknapper voor de bezoeker.

VERSCHILLENDE ONLINE MARKETING STRATEGIEËN VOOR HET SCOREN IN GOOGLE

Voor het scoren in Google zijn een aantal online marketing manieren. Voor een goede website is het van belang om deze bovenaan de zoekmachine, bijvoorbeeld Google, te krijgen. Dit wordt gedaan door het toepassen van SEO en SEA. SEO, wat staat voor Search Engine Optimization, is een bekende en veelgebruikte vorm van het omhoog halen van een website in zoekmachines zoals Google. Een voorbeeld van SEO is het slim inzetten van zoekwoorden in de content, zodat Google de website belangrijker en relevanter vindt én dus hoger in haar aanbevelingen plaatst. Verder kan er ook linkbuilding ingezet worden, door het kopen of ruilen van links verbreed je de connecties tussen websites. Dit zorgt ook weer voor het beter scoren in Google. Echter, is het wel van groot belang dat deze techniek goed wordt toegepast. Laat dit daarom aan een expert als YourBoost over.

 

Bovendien kan er ook SEA worden toegepast om de website snel goed vindbaar te maken. SEA, wat staat voor Search Engine Advertising, is het adverteren in de zoekmachine zelf. In de meeste gevallen wordt hier Google Ads mee bedoeld. Door advertenties in te kopen, staat jouw site bovenaan bij bepaalde zoekwoorden. Dit kan erg gunstig zijn en de resultaten hiervan zie je erg snel. Bij SEA kun je zelf bepalen hoe hoog het budget is.

SCOREN IN GOOGLE MET YOURBOOST

Wij van YourBoost staan voor kwantiteit, maar ook vooral voor kwaliteit. Wij hebben een passie voor online marketing en zijn bekend met de trends en strategieën om een goed resultaat te behalen. We zijn er om een website perfect te optimaliseren voor Google, waardoor deze beter vindbaar wordt. Door middel van verschillende strategieën halen we jouw website omhoog in Google. Vraag een vrijblijvend en gratis advies aan bij ons als je benieuwd bent naar hoe jouw marketingcampagne eruit zou zien! Hierin vertellen we je hoe je website ervoor staat en door middel van welke strategieën wij, samen met jou, het doel willen bereiken.

Ben jij benieuwd naar alle mogelijkheden en opties omtrent zoekmachine optimalisatie en wat dit betekent voor de online presentatie van je bedrijf? Neem dan vrijblijvend, en uiteraard gratis, contact met ons op! Wij geven je vervolgens advies en informeren over hoe wij te werk willen gaan om het desbetreffende resultaat te boeken. Communicatie staat hoog in het vaandel bij YourBoost. Wij raden je aan om contact met ons op te nemen als je meer over onze diensten wilt weten.

Onze Partners

Browsr is onze partner op het gebied van websites. Browsr maakt winst genererende websites zonder investeringen vooraf. Speciaal voor klanten van YourBoost hanteert Browsr speciale tarieven en hebben zij leuke kortingsacties en aanbiedingen. Vragen over je website? Browsr heeft nu speciaal voor klanten van YourBoost een actie lopen voor websites tegen super tarieven! In combinatie met de diensten van YourBoost heeft u al een website voor slechts 499.-

Omzetvergroters is onze partner op het gebied van extra omzet voor onze klanten. Met hun trajecten in combinatie met onze online marketing maken wij van websites omzet en winst genererende machines. Speciaal voor klanten van YourBoost heeft Omzetvergroters nu speciale aanbiedingen en acties. Zij geven klanten van YourBoost een gratis consult over uw online mogelijkheden, groeikansen en verrichten voor onze klanten een gratis onderzoek naar verbeteringen.

Gratis E-book downloaden

Hoe jouw website de top 10 van Google bestormt