Seo trends 2020

Wat voor invloed hebben de SEO trends van 2020 op jouw website?

De SEO trends van 2020, wat gaat er voor jou veranderen? Sinds het ontstaan van zoekmachineoptimalisatie gaan de ontwikkelingen zeer snel. Wist je dat Google zo een 600 keer per jaar zijn algoritmes aanpast? We vertellen je graag wat de SEO trends van 2020 worden. Waar de klant ook in 2019 al centraal stond, gaat dit in 2020 nog verder. Daarnaast neem het zoeken via de mobiele telefoon steeds meer toe. Daarmee veranderen ook de ingevoerde zoektermen, er wordt namelijk steeds meer spraak gestuurd gezocht. Is jouw website al klaar voor de SEO trends van 2020? Bij YourBoost helpen we je hier uiteraard mee!

 

Lijken de SEO trends van 2020 nog op de SEO trends van 2019?

Allereerst even een terugblik op afgelopen jaar. Wat waren de SEO trends van 2019? Ook in 2019 ging het al veel over mobile-first. Oftewel, Google plaatst de mobiele versie van je website in plaats van de desktopversie. Daarnaast is SERP in opkomst. SERP staat voor Search Engine Results Page. Google laat niet alleen links zien, maar probeert zo volledig mogelijk te zijn. Door afbeeldingen te laten zien, video’s en grafiekjes. Mensen krijgen hun antwoord al via de zoekresultatenpagina en klikken niet meer verder naar een website. Ook de autoriteit van websites ging een steeds belangrijkere rol spelen in 2019.

Ook in de SEO trends in 2020 staat de klant centraal

Verder naar de SEO trends van 2020. Want in 2020 staat de klant centraler dan ooit tevoren. Google doet er alles om het de bezoekers zo gemakkelijk mogelijk te maken. Wat wil de klant? Zo snel mogelijk een compleet antwoord. Google anticipeert daarop en blijft zijn algoritmes hieraan aanpassen. De trends van 2019 blijven dan ook belangrijk en Google gaat hierin telkens net weer een stapje verder. De zoekmachine doet er alles om de klant zo snel en goed mogelijk op zijn wenken te bedienen. Zorg dat je op de hoogte blijft van de laatste ontwikkelingen op het gebied van SEO en blijf meedraaien in de top van de zoekresultaten.

Mobiel gebruik wordt het belangrijkst

Het toenemende gebruik van mobiele telefoons heeft een grote invloed op de SEO trends van 2020. Tegenwoordig wordt zelfs meer dan de helft van de zoekopdrachten uitgevoerd met een telefoon. Daardoor wordt de mobiele versie van jouw website dus ook steeds belangrijker. Is jouw website nog niet responsive, oftewel, past jouw website zich niet aan aan het apparaat waarop het bekeken wordt? Dan kan je een plek op de eerste pagina van de zoekresultaten zeker wel vergeten. Daarnaast wordt het belang van een snelle website hiermee groter. Een mobiele verbinding is vaak iets trager dan de verbinding van een desktop. Met een snelle website voorkom je dat mensen te lang moeten wachten op het laden van de website.

 

Grote toename in spraakgericht zoeken in de SEO trends van 2020

Met de toename van mobiele telefoons, blijft ook de toename van spraakgestuurde zoekopdrachten van kracht in 2020. Zoekopdrachten worden daardoor niet meer kort geformuleerd, maar zijn vaker hele zinnen of vragen. Men typt niet in ‘autogarage Emmen’ maar vraagt ‘waar is de dichtstbijzijnde autogarage in Emmen?’. Wellicht een klein verschil, maar voor het toepassen van zoekwoorden is het belangrijk om hier rekening mee te houden. Daarnaast worden zoekopdrachten vaker uitgevoerd terwijl mensen met de betreffende taak bezig zijn. Het type vraag verandert hierdoor. Daarnaast verlangen mensen een snel en compleet antwoord.

Het gaat niet meer om het exacte zoekwoord bij Google

Google wordt steeds slimmer. De zoekmachine geeft niet perse de artikelen weer die het juiste zoekwoord bevatten, maar de website die het beste bij de achterliggende vraag past. Het is dus ook niet nodig om perse de zoektermen ‘timmerman Houten’ exact in je tekst te gebruiken. Google snapt het prima als je hier varianten op gebruikt. Gebruik je meerdere varianten in je tekst, dan wordt je zelfs sneller door de bezoekers van Google gevonden.

Actief gebruik van rich snippets

Een andere SEO trend van 2020 is het belang van het gebruik van rich snippets. Rich snippets zijn, kort gezegd, verrijkte zoekresultaten. Mensen kunnen dan op Google zijn resultatenpagina al direct de gewenste informatie vinden. Bijvoorbeeld de prijs van een product, een afbeelding of een beoordeling. Rich snippets zijn heel goed in te zetten voor recensies, personen, producten, evenementen of recepten. Maar het gebruik van rich snippets beperkt zich in 2020 niet meer alleen tot deze onderwerpen. Vrijwel voor elke website kan je gebruik maken van rich snippets en jouw positie in Google versterken.

 

Content van hoge kwaliteit onverminderd belangrijk

Het was altijd al belangrijk en dat blijft het voorlopig ook. Content van hoge kwaliteit op je website. Zorg ervoor dat de bezoeker op jouw website vindt waar hij naar zoekt. Wil jij unieke content op je website zetten? Zorg dat je de content van de concurrentie overtreft. Maak hierbij gebruik van meerdere kanalen. Je kan bijvoorbeeld video’s maken om iets nog duidelijker uit te leggen. En door middel van een Youtube kanaal wordt jouw website ook weer gemakkelijker gevonden.

 

Zet de ervaring van de bezoeker centraal

Uit de SEO trends van 2020 blijkt het duidelijk. De ervaring van de bezoeker staat centraal. Op welke manier kan je je bezoekers van een zo goed mogelijk antwoord voorzien? Denk hierbij zo breed mogelijk. Voeg afbeeldingen, foto’s en video’s toe. En denk aan de toenemende impact van het gebruik van de mobiele telefoon. Is jouw website al helemaal klaar voor de SEO trends van 2020?

 

Bereid jouw website voor op de SEO trends van 2020 met de hulp van YourBoost

Wil je jouw website optimaal voorbereiden op de trends van 2020? Schakel dan de hulp van de professionals van YourBoost in. Wij zorgen ervoor dat jouw website ook in 2020 in de topresultaten van de zoekmachines beland. Bij YourBoost doen we geen loze beloftes. We gaan namelijk net zolang door tot de afgesproken resultaten behaald zijn. Boek ook een gratis consult voor jouw website en ontdek welke stappen we voor jouw website kunnen zetten. Met onze deskundige service staat ook jouw website binnenkort in de top van de zoekresultaten.

Onze Partners

Browsr is onze partner op het gebied van websites. Browsr maakt winst genererende websites zonder investeringen vooraf. Speciaal voor klanten van YourBoost hanteert Browsr speciale tarieven en hebben zij leuke kortingsacties en aanbiedingen. Vragen over je website? Browsr heeft nu speciaal voor klanten van YourBoost een actie lopen voor websites tegen super tarieven! In combinatie met de diensten van YourBoost heeft u al een website voor slechts 499.-

Omzetvergroters is onze partner op het gebied van extra omzet voor onze klanten. Met hun trajecten in combinatie met onze online marketing maken wij van websites omzet en winst genererende machines. Speciaal voor klanten van YourBoost heeft Omzetvergroters nu speciale aanbiedingen en acties. Zij geven klanten van YourBoost een gratis consult over uw online mogelijkheden, groeikansen en verrichten voor onze klanten een gratis onderzoek naar verbeteringen.

Gratis E-book downloaden

Hoe jouw website de top 10 van Google bestormt