Hoger in Google

We leven in een volledig gedigitaliseerd tijdperk. Dit betekent dat er echt van alles mogelijk is in en rondom het gebied van techniek en software. Bedrijven moeten ook innoveren om mee te gaan met de vraag van de klant anno 2019 en natuurlijk om mee te gaan met de concurrentie. Veel bedrijven hebben een prima website maar halen hier simpelweg niet alles uit wat er in zou zitten. Dit komt doordat ze weinig tot geen zoekmachine optimalisatie gebruiken. Dit is een handige, slimme en zeker een effectieve methode om hoger in Google te komen. Het is dus absoluut aan te raden om je in deze technieken te verdiepen.

Om hoger in Google te kunnen komen moet er SEO of SEA worden toegepast op een website of webshop. Om dit effect, het hoger in Google komen, effectief en volledig te maken dient het bedrijf of de instelling een degelijke en goed functionerende website te hebben. Samen met een goede website en de juiste toepassing van zoekmachine optimalisatie worden de bezoekers, klanten en aantal sales, in bijna alle gevallen een stuk hoger. Dit vereist dus een goede website of webshop in combinatie met het toepassen van SEO. Maar waar moet een goede website aan voldoen en wat is SEO precies?

ASPECTEN OM EEN GOEDE WEBSITE TE REALISEREN

Aan een goed geoptimaliseerde website zitten verschillende aspecten gebonden. De eerste en vaak ook één van de belangrijkste, aspecten is het bepalen van het doel van de website. Websites kunnen verschillende doelen hebben. Een doel van een website kan bijvoorbeeld zijn het aansporen tot handelen, het aansporen tot koop, het verbeteren en onderhouden van connecties en klanten én het overbrengen van informatie. Verder is het ook belangrijk dat de website snel is. Er is bijna niks vervelender dan slome webpagina’s. Dit is niet professioneel en hoort helemaal niet meer bij de huidige tijd waar we momenteel in leven. Verder is het belangrijk dat de webpagina’s gebruiksvriendelijk en klantvriendelijk zijn. Bedrijven kampen tegenwoordig met meer concurrentie. Je kunt hier sterker van worden door voordelen te creëren ten opzichte van de concurrentie. Dit doe je dus mede door te innoveren én door gebruiksvriendelijk en klantvriendelijk te zijn tegenover de bezoeker en de klant.

Andere aspecten zijn het ontwerpen en het geven van een bepaalde stijl aan de website of webshop. Denk hierbij vooral aan het taalgebruik en kleurgebruik. Door het taalgebruik op de website te gebruiken, creëer je automatisch een bepaalde voorkeursdoelgroep en creëer je voor hen een bepaald imago. Als je een chique bedrijf bent is het vaak handig om mensen met ‘u’ aan te spreken. Als dit niet het geval is en je bent bijvoorbeeld een winkelier dan is dit niet nodig. Verder moet het kleurgebruik passen bij het gewenste imago en de gewenste uitstraling. Kleurgebruik zegt, zonder dat je het doorhebt, veel over de uitstraling van het bedrijf. Kleuren staan echter ook ergens voor. Elke kleur straalt, zonder woorden uiteraard, iets specifieks uit. Ook is het belangrijk dat er een flat design op de webpagina’s wordt toegepast. Een flat design, de naam zegt het al, is een design dat plat is en dus niet ingewikkeld wordt weergeven of toegelicht. Het moet simpel worden gehouden om de aandacht van de bezoeker te blijven houden. Een bewegend beeld is het enige dat voor veel bedrijven niet rustig mag zijn. Een bewegend beeld zegt namelijk veel over een bepaald onderwerp.

Verder, naast het uiterlijk van de website, zijn er ook andere meer inhoudelijke aspecten. Hierbij gaat het bijvoorbeeld om buttons. Buttons, wat simpel gezegd knoppen op de website zijn, moeten niet te ingewikkeld geplaatst worden en er moet een regelmaat van logica in zitten. Verder is de content op je website ook belangrijk. Content is simpelweg bijna alles wat inhoudelijk te maken heeft met een website. Veel bedrijven passen af en toe content aan op hun website, dit om het interessant en levendig te houden. Ook is het van levensbelang voor een bedrijf en hun website om een smartphone versie van hun website te maken. Door het gedigitaliseerde tijdperk is het telefoongebruik gestegen. Dit zorgt voor absurde cijfers omtrent internetgebruik op smartphones. Voor een bezoeker is het simpelweg een afknapper als de website niet gemaakt is voor smartphonegebruik.

ZOEKMACHINE OPTIMALISATIE TOEPASSEN OP JE WEBSITE

SEO en SEA toepassen op je website is de tweede stap naar het bereiken van een desbetreffend doel. Dit betekent dat een goede website, gecombineerd met een goede zoekmachine optimalisatie een hogere kans heeft op het bereiken van een desbetreffend doel. SEO, wat staat voor Search Engine Optimization, is een methode om via verschillende online marketing methodes een website hoger in Google te brengen. Bij deze strategie kun je denken aan het slim en effectief gebruiken van zoekwoorden die verwerkt zijn in een tekst. Hierdoor denkt Google dat jouw website bovenaan moet staan bij een bepaald zoekwoord waarop gezocht wordt. Verder valt linkbuilding ook onder SEO. Met linkbuilding verkrijg je links van websites die door Google als erg waardevol gezien worden. Google waardeert je website hierdoor meer en hierdoor zal je sneller stijgen in de zoekresultaten. Ook kan er SEA worden toegepast. SEA, wat simpelweg staat voor Search Engine Advertising, is een manier om betaalde advertenties te plaatsen. Hierdoor plaatst Google jouw website bovenaan de zoekresultaten en zullen mensen eerder op jouw website klikken.

WEBSITE OPTIMALISEREN DOOR YOURBOOST

Wij van YourBoost zijn experts op het gebied van online marketing. Wij gebruiken trends, ontwikkelingen en methodes om websites hoger in Google te laten komen. Vraag bij ons een gratis en vrijblijvend gesprek aan om te zien waar jij met je website staat en hoe we SEO of SEA kunnen toepassen op je website. Wij vinden het verder ook belangrijk dat er in overleg, samen met jou, een doel wordt gesteld en dat we dat doel realiseren voor jou. We stoppen niet voordat het doel bereikt is. Dit doen we door een bepaald plan te realiseren door verschillende soorten zoekmachine optimalisatie strategieën toe te passen. Ben je benieuwd geworden naar alle mogelijkheden en opties? Vraag dan gratis en vrijblijvend een advies aan!

Onze Partners

Browsr is onze partner op het gebied van websites. Browsr maakt winst genererende websites zonder investeringen vooraf. Speciaal voor klanten van YourBoost hanteert Browsr speciale tarieven en hebben zij leuke kortingsacties en aanbiedingen. Vragen over je website? Browsr heeft nu speciaal voor klanten van YourBoost een actie lopen voor websites tegen super tarieven! In combinatie met de diensten van YourBoost heeft u al een website voor slechts 499.-

Omzetvergroters is onze partner op het gebied van extra omzet voor onze klanten. Met hun trajecten in combinatie met onze online marketing maken wij van websites omzet en winst genererende machines. Speciaal voor klanten van YourBoost heeft Omzetvergroters nu speciale aanbiedingen en acties. Zij geven klanten van YourBoost een gratis consult over uw online mogelijkheden, groeikansen en verrichten voor onze klanten een gratis onderzoek naar verbeteringen.

Gratis E-book downloaden

Hoe jouw website de top 10 van Google bestormt