Hoe kom ik hoger in Google?

Het internet is een belangrijk middel om aan klanten te komen voor de meeste bedrijven. Vrijwel iedereen maakt gebruik van het internet en dit geldt dus ook voor de doelgroep van jouw bedrijf. Als jij je doelgroep via het internet wilt bereiken, dan heb je om te beginnen een mooie website nodig. Echter, is een website lang niet voldoende. Potentiële klanten zullen namelijk niet zomaar op je website terechtkomen. Je website moet eerst gevonden worden via een website zoals Google. Steeds meer ondernemers stellen zichzelf daarom de vraag: “Hoe kom ik hoger in Google?”. Er zijn meerdere manieren om de positie in Google te verbeteren. Als bedrijf is het vrijwel altijd een goed idee om in deze technieken te investeren. Een betere positie in Google leidt namelijk tot meer bezoekers en indirect dus ook tot meer klanten.

Google heeft een uitgebreid algoritme. Aan de hand van het algoritme wordt er een waarde toegekend aan je website. De websites met de hoogste waardes komen eerder bovenaan te staan. Bovendien geldt ook dat je website gerelateerd moet zijn aan het zoekwoord dat iemand invult. Hierdoor vindt de gebruiker van de zoekmachine namelijk een pagina waar hij daadwerkelijk iets aan heeft. Er zijn verschillende factoren die de waarde van je website bepalen. Voorbeelden hiervan zijn bijvoorbeeld de links naar je website, de interne linkstructuur en natuurlijk de content van de website. Door dergelijke factoren te optimaliseren wordt de website beter vindbaar.

Ja, ik wil graag meer weten over de mogelijkheden

Hoe kom ik hoger in Google met SEO?

Een andere benaming voor zoekmachineoptimalisatie is SEO. Dit is een afkorting voor Search Engine Optimization. Je kunt SEO opdelen in offpage en onpage technieken. Bij offpage technieken worden er geen aanpassingen aan je eigen website gemaakt. Vooral linkbuilding is een populaire en effectieve techniek, mits de techniek door een expert wordt uitgevoerd.

Linkbuilding

Bij linkbuilding worden er links naar je website geplaatst op externe pagina’s. Het gevolg hiervan is dat Google een hogere waarde toekent aan je site. Toch levert deze techniek lang niet altijd de gewenste resultaten op, omdat veel bedrijven fouten maken bij het uitvoeren van de techniek. Zo is het bijvoorbeeld belangrijk dat de websites waarop de links geplaatst worden relevant zijn aan je eigen site. Bovendien moet de website waar de link op geplaatst wordt van hoge kwaliteit zijn. Hoe beter de website, hoe effectiever linkbuilding is.

Als linkbuilding verkeerd uitgevoerd wordt, kan Google je website als spam gaan zien. Het resultaat hiervan is dat de site juist minder goed vindbaar wordt. Je kunt er daarom beter voor kiezen om deze techniek uit te besteden aan een professionele partij. Er zijn veel bedrijven die linkbuilding aanbieden zonder dat ze er daadwerkelijk verstand van hebben. Deze bedrijven maken vaak te opvallend gebruik van blackhat technieken. De resultaten kunnen hierdoor op de korte termijn effectief zijn, maar na verloop van tijd zal het netwerk van het bedrijf tegen de lamp lopen. Het gevolg is dat je website een zogenaamde Google Penalty krijgt en in één keer enorm kan dalen.

Content

De content van je website is erg belangrijk. Het schrijven van SEO-content is een onpage techniek. Goede content zorgt ervoor dat de website van je bedrijf interessanter is voor potentiële klanten. Google hecht een grote waarde aan content. Hoe meer professionele content, hoe beter. Het is belangrijk dat de content geen grammatica- of spelfouten bevat. Dit om de leesbaarheid van de tekst hoog te houden. Het kan een grote uitdaging zijn om je website te vullen met interessante content. Bovendien is het ook van groot belang dat er tijdens het schrijven van de teksten rekening gehouden wordt met SEO. Zo is het bijvoorbeeld van groot belang dat bepaalde zoekwoorden enkele keren in de tekst verwerkt worden. Niet te vaak, want dit ziet Google als spam, maar ook niet te weinig, anders heeft het geen resultaat. Het schrijven van SEO-geoptimaliseerde content is dan ook een taak die je het beste kunt uitbesteden aan een professioneel marketingbureau, zoals YourBoost.

Andere SEO-technieken

Naast bovenstaande voorbeelden zijn er nog veel meer SEO-technieken. Zo is het bijvoorbeeld een goed idee om een Google Mijn Bedrijf profiel aan te maken voor het bedrijf. Daarnaast is het belangrijk dat de website een goede structuur heeft. Aan de websitestructuur wordt ook aandacht besteed tijdens het schrijven van de content. Zo worden er interne links geplaatst om de interne linkstructuur van de website te verbeteren.

Er zijn overigens nog veel meer SEO-technieken. Bij YourBoost zijn we gespecialiseerd in het toepassen van veel van deze technieken. Wij zijn bekend met de meest effectieve SEO-technieken. Je kunt ons inmiddels zelfs als expert omschrijven. Wij weten namelijk alles op het gebied van SEO. Wij zijn hierdoor in staat om je bedrijf snel hogerop in Google te krijgen.

Hoe kom ik hoger in Google met SEA?

Naast SEO is ook SEA een term die vaak gebruikt wordt door online marketingbedrijven. SEA of Search Engine Advertising is eigenlijk niets meer dan het adverteren in zoekmachines. Google heeft hier zelf een erg handig systeem voor ontworpen, namelijk Google Ads. Met behulp van dit systeem wordt het mogelijk om een advertentie aan te maken voor het bedrijf. De advertenties kun je bovenaan in de zoekresultaten vinden als je een bepaalde zoekterm intikt. Als je een Google Ads-campagne start, kun je zelf bepalen bij welke zoekwoorden de advertentie zichtbaar moet zijn. Je kunt zelf een budget toekennen en zodra dit budget op is, wordt de advertentie simpelweg niet meer getoond.

Zoekwoordenonderzoek

Voor linkbuilding, het schrijven van SEO-content en SEA is het belangrijk dat er een zoekwoordenonderzoek uitgevoerd wordt. Jouw bedrijf moet namelijk op bepaalde zoekwoorden gevonden worden. Het is belangrijk dat het om zoekwoorden gaat waar jouw doelgroep op zoekt. Bovendien moeten de zoekwoorden relevant zijn aan je website, zodat de kans hoog is dat bezoekers daadwerkelijk actie ondernemen op je website. Bij Google Ads betaal je namelijk per klik en het is dus zonde om dit budget te verspillen door bezoekers die niet daadwerkelijk geïnteresseerd zijn.

Bij YourBoost kunnen we een zoekwoordenonderzoek voor je uitvoeren. Wij kijken naar waar je doelgroep op zoekt. Aan de hand van het budget besluiten we of het slim is om ons op zoekwoorden met veel concurrentie te richten of dat we beter voor een zoekwoord met weinig concurrentie kunnen kiezen. Uiteraard kan er ook voor een combinatie van beiden gekozen worden. Doordat wij het zoekwoordenonderzoek goed uitvoeren, heeft het adverteren op de gevonden zoekwoorden daadwerkelijk resultaat.

SEO OF SEA?

Veel bedrijven kiezen ervoor om SEO en SEA te combineren. Wil jij je op slechts één van deze technieken focussen? Dan is het belangrijk om je goed in de voordelen van beide technieken te verdiepen. Het voordeel van SEO is dat de resultaten langer zichtbaar blijven, ook nadat je stopt met de campagne zullen de resultaten nog enige tijd zichtbaar blijven. SEA blijft alleen werken zolang je maandelijks geld in de campagnes blijft stoppen. Bij SEA heb je echter wel veel zekerheid dat de advertenties resultaat opleveren, aangezien je per klik betaalt. Een ander voordeel van SEA is dat je direct bovenaan in de resultaten te vinden bent, terwijl SEO pas op de langere termijn vruchten begint af te werpen.

Wil jij vooral op de korte termijn veel gevonden worden? Dan is het een goed idee om in SEA te investeren. Wil je een investering doen waar je op een langere termijn iets aan hebt? Dan is SEO een uitstekende oplossing. Omdat het eventjes duurt voordat SEO daadwerkelijk resultaat oplevert, kiezen veel mensen ervoor om in het beginstadium gebruik te maken van SEA. Wanneer je site eenmaal een goede positie in de zoekresultaten heeft, kun je besluiten om te stoppen met SEA.

Hoe kom ik hoger in google?
Hoe kom ik hoger in Google?

Laat ons jouw website een stevige boost geven

Heeft jouw website een echte boost nodig zodat hij niet alleen geld kost maar ook geld oplevert? Laat dat maar aan YourBoost over, een SEO bureau dat ook actief is in Amsterdam. Wij gaan graag voor je aan het werk om ervoor te zorgen dat je dankzij SEO optimalisatie hoger in de ranking op Google komt te staan zodat het aantal bezoekers van jouw website snel zal stijgen. Hopelijk heeft dit ook een hogere omzet tot gevolg. Wil je weten wat de mogelijkheden zijn? Neem dan nu contact met ons op via telefoonnummer 0416-858288. Je kunt ook gebruik maken van het contactformulier op de website, we reageren dan zo snel mogelijk op jouw vraag of opmerking.

Open chat
1
💬 Hulp nodig?
Kan ik je helpen?